Tuesday, 26 March 2019

A.K.U


Kadang-kadang hati sayu, kenapa sebegini? Kenapa sebegitu? Bukan kerna tidak bersyukur atau menikmati kehidupan. Kehidup sendiri bukan mudah. Kehidupan jauh dari keluarga bila umur 18 tahun sampai kini.
Buat semuanya sendiri, kadang-kadang bila di kolej orang ada bawa ayah datang jenguk dan bila tengok dorg makan dengan family rasa sayu tengok sebab family jauh. Saya pulak setahun sekali balik bukan taknak balik, takkanlah kita kerja asyik nak balik kpg kan. Bagi saya kerja itu umpama nyawa, kalo lambat saya dah tak senang duduk. Bukan tak sayang family, bagi saya seluruh family saya adalah nyawa saya.

Mungkin kadang-kadang saya terpaksa sedih sendirian bila jauh ini, kerna saya akan mengalami kehilangan orang yang saya sayang, contohnya, saudara yang dekat yang saya rapat masa kecil pergi tapi saya tak dapat balik, saya mampu menangis dalam bilik je la. Itu pengorbanan yang perlu saya buat sebab itu yang saya pilih bila saya pilih untuk belajar di sini. Saya seorang baran, ada benda saya boleh sabar ada benda saya tak boleh sabar. Keluarga saya tahu saya ni garang, mulut boleh tahan jahat jugak la, tapi satu je saya family saya ada harta yang saya ada.

Rindu mestilah rindu, tinggal 2 bulan lagi nak peluk family, nak menanti 2 bulan itu sengsara tau. Btw semoga tahun-tahun seterusnya dorang sentiasa ada dan panjangkan umur ahli keluargaku.



No comments:

A.K.U

Kadang-kadang hati sayu, kenapa sebegini? Kenapa sebegitu? Bukan kerna tidak bersyukur atau menikmati kehidupan. Kehidup sendiri bukan m...