Saturday, 20 October 2018

Jodoh Datang Lambat


Image result for married word

Lama aku fikir samada nak kongsi ke tak. Ni kisah  aku. Umur dah 27 .  Ujian, jodoh datang lambat kawan kawan semua dah kahwin, ada yang dah beranak pinak dah.
Aku ni jenis keras sikit. Ego tinggi. Memang tak la aku nak tunjuk yang aku terhegeh-hegeh atau lebih berminat ke arah relationship tu. Memang la perempuan kena jaga. Aku rasa stress kot kawan yang sebaya dah kahwin, ada anak. Tapi aku masih membujang.
Jadi, aku nak ajak la wanita yang masih bujang di luar sana untuk check balik diri sendiri sebelum menunding jari kepada orang lain yang seolah olah menyebabkan jodoh tu lambat.Sudah lah duk bising bising kat alam maya ni. Buat malu je.  Tuhan tahu bila masa yang terbaik untuk takdirkan jodohtu sampai. Sekarang, baiki dulu diri sendiri. Lelaki pun sama. Jangan duk rasa ready sangat. Ingat senang ke nak jaga perempuan yang bergelar isteri?
Kalau kita jaga hubungan kita dengan Tuhan, pasti Tuhan akan mudahkan urusan kita dengan manusia. Tu je kunci nya.
Image result for married

Jodoh Datang Lambat

Lama aku fikir samada nak kongsi ke tak. Ni kisah  aku. Umur dah 27 .  Ujian, jodoh datang lambat kawan kawan semua dah kahwin, ...